- „The therapy with the use of dogs in the work with socially excluded people” w „Charity, philanthropy and social work”, ed. W. Wierzbiniec, Jarosław 2012
- „Nowa perspektywa edukacji innowacyjnej – pies w przedszkolu”, w „Quo Vadis Humanitas? Wyzwania i perspektywy rozwoju środowiska międzynarodowego w XXI wieku”, poed red. R. Kordoński, O. Struk, K. Sygidus, J.Ruciński, Lwów-Olsztyn 2015
- „Opowiedzialność jako aspekt pracy kynoterapeuty”, w „Rozwój społeczności międzynarodowej: przeszłość oraz nowe wyzwania” TOM 2, pod red. R. Kordoński, O. Struk, J. Ruciński, Lwów-Olsztyn 2016
- „Kynoterapia jako metoda pracy z dzieckiem z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym – studium przypadku” w: Medycyna, bezpieczeństwo i integracje, red. Zdzisława Kalisz i Ewa Zielińska, wyd. Bydgoskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz 2016 (współautorstwo z Agnieszką Andrearczyk-Woźniakowską, Md. Hoffman, Magdaleną Weber-Rajek i Karoliną Juraszek)
- „Kynoterapia w grupie seniorów w Domu Pomocy Społecznej” w: Medycyna, bezpieczeństwo i integracja, red. Zdzisława Kalisz i Ewa Zieliński, wyd. Bydgoskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz 2016 (współautorstwo z Aleksandrą Makarewicz, Agnieszką Andrearczyk-Woźniakowską, Md. Hoffman, Magdalena Rajek-Weber i Karoliną Juraszek)
- nr 2/2017: „Kynoterapia w pracy nad lękiem przed psami – studium przypadku”
- nr 4/2017: „Interakcje z psem dzieci autystycznych: historyjki społeczne, zabawy swobodne, funkcjonalne i agility”
- nr 1/2018: „Propozycja elementów programu zajęć z psem przeznaczonych dla dziecka z Zespołem Downa” (współautorstwo z Malwiną Dąbrowską)
- nr 3/2018: „Zbiór pomysłów na zajęcia terapeutyczne i edukacyjne z psem”
- nr 4/2018: „Bajka na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych z psami”
- nr 2/2019: „Zakład Resocjalizacyjny Żeński jako miejsce pracy kynoterapeuty – oczami podopiecznych”
- nr 3/2019: „Zajęcia z psem, nastolatkiem i technologią – przemyślenia i pomysły”
- nr 4/2019: „Terapia kynofobii – studium przypadku cz. 1”
- nr 5/2019: „Zespół Stresu Purazowego w terapii z psem” (współautostwo z Malwiną Dąbrowską, Barbarą Kiełbus i anonimową autorką)
- nr 1/2020: „Terapia kynofobii – studium przypadku, cz.2”
- nr 2/2020: „Praktyka uważności w czasach koronawirusa – mindfulness na zajęciach z psem”
- nr 4/2020: „Klub Małego Detektywa z Psem, cz. 1 – propozycja zajęć programowych”
- nr 5/2020: „Klub Małego Detektywa z Psem, cz. 2”
- nr 6/2020: „Hotel dla zwierząt i opiekun zwierząt – propozycja scenariusza”
- nr 6/2020: „Klub Małego Detektywa z Psem, cz. 3”
- nr 1/2021: „Klub Małego Detektywa z Psem, cz. 4”
- nr 2/2022: „Klub Małego Detektywa z Psem, cz. 5“
- nr 3/2021: „Scenariusz zajęć na Dzień Kynoterpeuty“
- Nr 5/2021: „Indywidualny Program Kynoterapii dla chłopca bojącego się psów“
- Nr 5/2021: „Propozycje zabaw ruchowych i manulanych na zajęciach z psami“
- Nr 6/2021: „Zabawy z Chustą Animacyjną na zajęciach z psem w przedszkolu“
- Nr 3/2022: „Zabawy bajkowo-fabularne na zajęciach z psami“
- Nr 4/2022: Scenariusze do zajęć z psami na poszczególne dni roku
- Nr 5/2022: Kynoterapia i bajkoterapia jako zintegrowana metoda pracy profilaktycznej, psychoedukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi
- nr 49 (wrzesień 2019): „Bajkoterapia w przedszkolu”
- nr 50 (październik 2019): „Pacynka przyjacielem bajkoterapeuty”
- nr 51 (listopad 2019): „Przed świętami zaproś do przedszkola…psa”
- nr 51 (listopad 2019): „Idą święta, w tak baśniowych czasie stwórz własną bajkę”
- nr 52 (grudzień 2019): „Zabawy ruchowe w przedszkolu z elementami jogi”
- nr 52 (grudzień 2019): „Przedszkolne kłopoty, czyli jak bajka może pomóc w przedszkolnej rzeczywistości”
- nr 53 (styczeń 2020): „Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym”
- nr 53 (styczeń 2020): „Bajkoterapia w pracy nad lękami dzieci w przedszkolu”
- nr 54 (luty 2020): „Całodzienne zajęcia z bajką terapeutyczną”
- nr 55 (marzec 2020): „Leśne przedszkola”
- nr 55 (marzec 2020): „Bajkoterapia a wyciszenie – zajęcia z bajką relaksacyjną”
- nr 56 (kwiecień 2020): „Emocje dzieci w sytuacji kryzysu epidemiologicznego”
- nr 56 (kwiecień 2020): „Straż pożarna i strażak – scenariusz zajęć”
- nr 56 (kwiecień 2020): „Największe wyzwania w pracy z bajką terapeutyczną w grupie przedszkolnej”
- nr 57 (maj 2020): „Bajka terapeutyczna przed pierwszym dniem w szkole”
- nr 58 (wrzesień 2020): „Klub Małego Detektywa w Przedszkolu – jak zacząć?”
- nr 59 (październik 2020): „Umiejętności Detektywistyczne”
- nr 60 (listopad 2020): „Policjant i policja – scenariusz zajęć”
- nr 60 (listopad 2020): „Chodzenie po śladach”
- nr 61 (grudzień 2020): „Hotel dla zwierząt i opiekun zwierząt”
- nr 62 (styczeń 2021): „Tajemnicze listy”
- nr 62 (styczeń 2021): „Kobiety w nauce”
- nr 64 (marzec 2021): Odczytywanie emocji – detektyw na tropie uczuć“
- Nr 64 (marzec 2021): „Światowy Dzień Sztuki“
- Nr 65 (kwiecień 2021): „Światowy Dzień Kosmosu“
- Nr 65 (kwiecień 2021): „Świat zmysłów – detektyw widzi, słyszy, czuje…“
- Nr 66 (maj 2021): „Opowieść ruchowa na wiosnę i lato“
- Nr 66 (maj 2021): „Na tropie skarbu – podchody w przedszkolu“
- Nr 66 (maj 2021): „Dzień Pszczół“
- Nr 67 (czerwiec 2021): „Wirtualne wycieczki w przedszkolu“
- Nr 67 (czerwiec 2021): „Scenariusz – Zwiedzanie Muzeum Etnograficznego w Toruniu“
- Nr 67 (czerwiec 2021): „Poszukiwanie zaginionego Misia – całodzienny scenariusz zajęć“
- Nr 67 (czerwiec 2021): „Światowy Dzień Dogoterapii“
- Nr 68 (wrzesień 2021)“ „Trening Umiejętności Społęcznych z bajką terapeutyczną“
- Nr 68 (wrzesień 2021): „Pies Plamek rozpoczyna przygodę w przedszkolu“
- Nr 69 (październik 2021): „Jestem emocjonalny – drugie zajęcia TUS“
- Nr 69 (październik 2021): „O empati wobec zwierzą“
- Nr 70 (listopad 2021): „Normy społeczne w przedszkolu“
- Nr 70 (listopad 2021): „Niezwyky świat psów pracujących“
- Nr 72 (styczeń 2022): „Pies sportowy“
- Nr 72 (styczeń 2022): „Komunikacja interpersonalna“
- Nr 73 (luty 2022): „Pies Plamek i Psy zaprzęgowe“
- Nr 73 (luty 2022): „Samowiedza i samoświadomość“
- Nr 74 (marzec 2022): „Współpraca między dziećmi“
- Nr 74 (marzec 2022): „Asertywność dziecka w przedszkolu“
- Nr 75 (kwiecień 2022): „Plamek i różnorodne psie rasy“
- Nr 75 (kwiecień 2022): „Współdziałanie i wzajemne wsparcie w grupie przedszkolnej)
- Nr 76 (maj 2022): „Dzień Dziecka z psem Plamkiem w agroturystyce“
- Nr 77 (maj 2022): „Trening Umiejętności Społecznych“
- Nr 78 (czerwiec 2022): „Integracja w nowej grupie przed wakacjami“
- Nr 78 (czerwiec 2022): „Letnie upały i zwierzęta domowe“
- Nr 79 (wrześień 2022): „Nauka poszła w las – wstęp do cyklu spotkań edukacyjnych“
- Nr 79 (wrzesień 2022): „Rok z jogą i mindfulness w przedszkolu – wprowadzenie do cyklu“
- Nr 80 (październik 2022): „Przygotowanie lasu do zimy – scenariusz“
- Nr 80 (październik 2022): „Światowy dzień dobroci z jogą i mindfulness“
- Nr 81 (listopad 2022): „Nauka poszła w las i sylwestrowe hałasy“
- Nr 81 (listopad 2022): „Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz z jogą i mindfulness“
- Nr 82 (grudzień 2022): „Nauka poszła w las i zagrożone leśne gatunki“
- Nr 82 (grudzień 2022): „Ogólnopolski Dzień Dziwaka z jogą i mindfulness“
- Nr 83 (stydzień 2023): „Niesamowity świat lasów bagiennych“
- Nr 83 (styczeń 2023): „Walentynki z jogą i mindfulness“
- Nr 84 (luty 2023): „Światowy dzień leśnika i drzewiarza“
- Nr 84 (luty 2023): „Rok z jogą i mindfulness – dzień jednorożca“
- Nr 86 (kwiecień 2023): „Europejski dzień obszarów natura 2000“
- Nr 86 (kwiecień 2023): „Międzynarodowy dzień morza“
- Nr 87 (maj 2023) „Dzień leniwych spacerów“
- Nr 87 (maj 2023) „Dzień przyjaciela“
- Nr 88 (czerwiec 2023): „Dzień włóczykija“
- Nr 88 (czerwiec 2023): „Światowy dzień emocji z jogą i mindfulness“
- Nr 89 (wrzesień 2023): „Badania naukowe nad jesiennymi przemianami, propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu“
- Nr 90 (październik 2023): „Muzyczny październik, propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu“
- Nr 91 (listopad 2023): „Oceniczny grudzień, propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu“
- Nr 92 (styczeń 2024): „Naukowy luty, propozycja zajęć prowadzona metodą storytellingu w przedszkolu“
- Kwiecień 2023: „Czarownica Atelena i jej pożegnanie z przedszkolem“
- Kwiecień 2023: „Emocjonalny ja, emocjonalni inni“, wstęp do cyklu spotkań treningu umiejętności społecznych“
- Kwiecień 2023: „Cześć i dzień dobry! Scenariusz zajęć z elementami TUS“
- Maj 2023: „Czarownica Atelena i jej pożegnanie z przedszkolem. Cykl bajek terapeutycznych, cz. II“
- Maj 2023: „Pierwszoklasista za pan brat z normami społecznymi – drugie zajęcia z cyklu treningu umiejętności społecznych w klasie szkolnej“
- Czerwiec 2023: „Komunikacja interpersonalna w pierwszej klasie. Trzecie zajęcia z cyklu treningu umiejętności społecznych w grupie“
- Wrzesień 2023: „Jestem przedsiębiorczy – scenariusz zajęć“
- Październik 2023: „Jestem jesień – ćwiczenia multisensoryczne dla uczniów klas I-III“
- Październik 2023: „Szkolne zuchy – scenariusz zajęć“
- Październik 2023: „Ekologicznie i sensorycznie – propozycja zajęć multisensorycznych dla uczniów klas I-III“
- Grudzień 2023: „Klasowe biuro detektywsityczne“
- Grudzień 2023: „Świąteczne zabawy sensoryczne“
- Styczeń 2024: „Zimowe zabawy sensoryczne. Propozycje zajęć multisensorycznych dla uczniów klas I-III“
- Wrzesień 2023: „Otwórz się na to, co nieznane!“
- Wrzesień 2023: „Świat jest pełen zmian“
- Wrzesień 2023: „Czarodziejka Desia i Królestwo Morza“
Dodatkowe publikacje:
- „Emocjonalny ja, emocjonalni inni“ – Trening umiejętności społecznych, wydawnictwo Forum Media 2022
- Karty do jogi – zabawy relaksacyjne dla dzieci, wydawnictwo Forum Media 2023
- „Sztuczki ze sztuką“, wyd. Forum Media 2022
- Joga dla dzieci – scenariusze i karty pracy z dziećmi, wyd. Forum Media 2023
Współautorstwo:
„Bajkofigle – karty zabaw” we współpracy z Mateuszem Rogalskim
Redakcja:
„Programator. Programy i scenariusze do zajęć w terapii i edukacji z psami Vol. 1”, monografia metodyczna, wyd. Centrum Terapii i Edukacji BAJARNIA, Bydgoszcz 2021 [redaktorka i współautorka]
„Programator vol. 2, Programy i scenariusze do zajęć w terapii i edukacji z psami”, monografia metodyczna, wyd. Centrum Terapii i Edukacji BAJARNIA, Bydgoszcz 2022 [redaktorka]
Autorka:
- „Za lasami” – powieść kryminalna, wyd. OBLIVIO (własne), Bydgoszcz 2022.
- „W gaju” – powieść kryminalna, wyd. OBLIVIO (własne), Bydgoszcz 2023
- „Legenda” – opowiadanie kryminalne w antologii „Ślady na Śniegu“, Wrocław 2022
- „Jak na Zawiszy“ – bajka w zbiorze bajek pt. „Zbiór legend niezwykłych“, Wrocław 2023
- „Gnomek Leonek idzie do przedszkola“ – zbiór bajek terapeutycznych, Wrocław 2023
Artykuły dla „Daję Słowo” i „Daję Słówko”
- Nr 1/2023: „Samowydawcy. Najlepiej rozwijająca się gałąź wydawnicza w Polsce“ – współautorstwo z Mateuszem R.M. Rogalskim
- Nr 1/2023: „Gnomek Leonek idzie do przedszkola: Jestem odważny“
- Nr 2/2023: „Dajemy słowo, że idole są wśród nas“, współautorstwo z Mateuszem R.M. Rogalskim
- Nr 2/2023: „Gnomek Leonek idzie do przedszkola: jestem dobry!“
- Nr 3/2023: „Niewidomi na wschód“, współautorstwo z Mateuszem R.M. Rogalskim
- Nr 3/2023: „Wyprawa z dziećmi do Azji z „Bajkofiglami“ oczami bajkoterapeutki“
- Nr 4/2023: „Nie tak wielkie oczy horrorów, grozy i innych straszności“, współautorstwo z Mateuszem R.M. Rogalskim
- Nr 4/2023: „Dynia Straszynia – scenariusz zajęć dydaktycznych“